21.12.2022 року
Тематична контрольна робота за 1 семестр
15.11.2022 рік
Тема уроку. Психологічна самодопомога
Війна виснажує нас фізично та психологічно. Попри те, що наша психіка здатна адаптуватися під будь-які складнощі, кожен день бойових дій у рідній країні пережити надзвичайно складно. У цей непростий час варто підтримувати себе, рідних та близьких. Це життєво необхідно для того, щоб зберегти здоров’я – фізичне та психологічне.
«Діти у місті» зібрали добірку порад від профільних організацій та психологів, які допоможуть триматися та зберігати спокій.
Як допомогти собі?
Щоб допомагати своїм близьким та країні, важливо самому залишатися в ресурсі. Щоб зберігати життєву енергію, вам необхідно:
- достатньо спати (якщо треба, приймаємо заспокійливе),
- п’ємо воду,
- робимо паузи від новин,
- відкидаємо жаль за втраченим майном, ми обов’язково все відбудуємо,
- не перестаємо мріяти й планувати, що зробимо після війни,
- знижуємо стрес обіймами та гумором, взаємодіємо з тваринами,
- підтримуємо близьких словами «Я тебе люблю».
Як пережити кризу та зберегти спокій
Міністерство охорони здоров’я України опублікувало низку рекомендацій щодо того, як діяти під час кризових станів.
Як допомогти та підтримати дітей
Психологічна підтримка дітей у воєнний час надзвичайно важлива, адже дітям необхідно відчувати себе у безпеці. Щоб підтримувати їх, керуйтеся наступними порадами.
Говоріть з дитиною
Обговорюйте з дітьми їхні почуття, спостерігайте за поведінкою та реакцією на страшні події. Постійно нагадуйте, що вони під вашим захистом. До того ж, вас захищають найсміливіші воїни. Якщо є можливість, нехай дитина робить щось руками – ліпить, малює або складає конструктор.
Будьте поруч
Надавайте дітям підтримку, у тому числі у вигляді обіймів. Намагайтеся робити щось разом, приділяйте їм більше часу, ніж раніше.
Контролюйте себе
Коли дорослі втрачають самоконтроль, це дуже впливає на дітей. Вони можуть злякатися та замкнутися. Більшість дорослих зараз відчувають страх, біль, злість та утому. Намагайтеся тримати себе в руках. Хоча б, коли діти поруч з вами.
Не забувайте про режим
Намагайтеся, наскільки це можливо, дотримуватися режиму та пам’ятати про сімейні ритуали. Вкладайте дитину спати в той самий час, як вкладалися раніше. Не забувайте про повноцінні прийоми їжі. Навіть, якщо ви знаходитеся у бомбосховищі, читайте дітям казки перед сном, якщо робили це раніше.
Не забувайте про ігри
Найкраща терапія під час складних життєвих обставин – це ігри. Давайте дитині можливість гратися, дивитися мультфільми, бігати та стрибати. Дозвольте дітям брати з собою в укриття улюблену іграшку.
Підтримуйте один одного
Постійно підтримуйте дітей. Говоріть, які вони хоробрі, як добре вони справляються з ситуацією, як вправно допомагають дорослим. Обов’язково розповідайте про перемоги ЗСУ, щоб діти вірили в світле майбутнє.
Психологія воєнного часу
Під час воєнних дій війна оселяється всередині кожного з нас. Настрій людей у цей непростий час дуже важливий, адже від нього залежать настрої в тилу та підтримка наших захисників.
Під час війни настрій населення постійно змінюється – від оптимізму та натхнення до страху та паніки. Коли стається щось жахливе, люди діють по програмі виживання. Вони діють швидко та планують своє життя лише на кілька годин. Після того, як шок проходить та повертаються базові емоції, людина може піти у страх та відчай, або ж відчути сильну ейфорію.
Втім, ейфорія не може тривати довго, адже ресурси психіки обмежені, тому настрій поступово починає погіршуватися. Якщо ви знаєте про коливання настрою та циклічність цих коливань, вам простіше буде переживати емоційні ями, під час яких особливо гостро відчувається страх та відчай.
Photo: з вільних джерел
Психологи зазначають, що будь-який стан не може тривати вічно. Організм не може занадто довго переживати страх чи тривогу, тому буде шукати можливість впоратися з цим. Важливо пам’ятати, що почуття провини, яке ще називають «синдромом вцілілого» притаманне багатьом людям, які зараз перебувають у безпеці. Провина здатна сильно деморалізувати суспільство, тому треба усіляко з нею боротися. Адже, коли в тилу затоплює провина, людина перестає нормально працювати, і не може допомагати оточуючим.
Photo: з вільних джерел
Photo: з вільних джерел
Як допомогти собі в цьому стані:
- Ви маєте право на сум, дозвольте прожити це горе.
- Робіть заспокійливі ритуали з минулого звичного життя.
- Будьте корисними навіть за кордоном (займайтеся волонтерством, консультуйте, інформуйте та допомагайте).
- Ставте нові цілі (нова робота, виховання дітей, отримання нових знань).
Чого робити не можна:
- Топити біль в алкоголі або наркотиках.
- Обмежувати себе у їжі або переїдати.
- Нехтувати своїми зусиллями для порятунку.
Варто зазначити, що будь-який біль чи горе рано чи пізно мине. Кожен переживає втрату в своєму темпі, та з часом зможе жити без болю.
Зараз немає неважливої роботи, немає неважливих людей. Кожен має робити те, що вміє найкраще, і допомагати так, як може.
Очікування
Розчарування, страх та відчай виникають тоді, коли не здійснюються очікування. Психологи радять не очікувати, що війна завершиться швидко. Найкраще для психіки – звикнути до нових реалій. Якщо ж постійно чекати швидкого завершення цього жаху, можна впасти у відчай.
Найкраще, що можуть зробити українці, - вірити в перемогу, але не чекати її, а працювати і жити далі.
Щоб підготуватися до можливих втрат, треба на декілька хвилин уявити найгірше, що може трапитися. Уявіть свої емоції та подумайте, що будете робити в цьому випадку. Навчитися приймати жахливе не так просто, однак це допоможе в майбутньому пережити ці втрати.
Спеціалісти закликають: «Продовжуйте жити!».
Заведіть традиції та виконуйте щоденні рутинні справи. Це допомагає справлятися зі стресом та відволікатися від того, що відбувається у країні.
08.11.2022 рік
Тема уроку. Психологічна самодопомога
Питання для розгляду.
1.Нервово-м'язова релаксація.
Ефективною методикою лікування страхів, фобічних станів, суб'єктивного відчуття тривоги, формування більш спокійною психологічної установки у осіб, які перенесли психотравмуючий стрес, є прогресивна нервово-м'язова релаксація.- під час вправ відбувається вибіркове розслаблення м’язів, відповідне строго заданій послідовності;
- розслаблення у м’язах відбувається протягом пари хвилин;
- напруга і розслаблення м’язів відбувається так, що розслаблення поступово збільшується, переходячи з певної групи м’язів на все тіло, те ж саме стосується і м’язового напруги;
- постійна практика релаксації формує у людини хорошу звичку до відпочинку, а також психологічну установку, що дозволяє бути більш стресостійким і менш нервово збудливим, з тієї причини, що людський організм не може бути одночасно в двох станах – тривоги і розслабления.
2. Техніки заземлення.
Техніки заземлення – це інструменти, які використовуються для саморегуляції в моменти стресу і тривоги.
Вони служать м'яким нагадуванням про те, що потрібно залишатися зосередженим і заякорюють в теперішньому моменті, що допомагає зменшити відчуття тривоги та пригніченості.
Коли використовувати - - почуваєшся перевантаженим;
- відчуваєш тригер;
- відчуваєш паніку або тривогу;
- маєш тривожні емоції;
- маєш флешбеки або нав’язливі спогади;
- почуваєшся відокремленим від світу;
- маєш бажання заподіяти собі шкоду.
3. Медитація.
Медитація – це потужний засіб для зняття і управління стресом і звичка, яка допоможе знайти душевний спокій.
Медитацію широко рекомендують як оздоровчу практику – і не дарма.
Вона може допомогти:- впоратися зі стресом,
- полегшити головний біль,
- при симптомах занепокоєння і депресії,
- поліпшити самосвідомість,
- відчути більше співчуття до себе та інших,
- поліпшити уважність.
https://youtu.be/HmRwsATh8YY
4. Аутотренінг.
Аутоге́нне тренува́ння — метод психологічного розвантаження і зняття нервового навантаження шляхом частого повторення спеціальних оптимістично-мобілізуючих формул.
https://youtu.be/YgauR7U9AHo
5. Робота зі страхами і тривожними думками.
https://docs.google.com/presentation/d/1ckAc8O8K_9mZBQSFUO1zDCiCnttIApQb/edit?usp=share_link&ouid=103948021296867060936&rtpof=true&sd=true
01.11.2022 рік
Тема уроку. Психологічна самодопомога
Питання для розгляду.Д.З. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6326723
УРОК З МІННОЇ БЕЗПЕКИ
25.10.2022 рік
Тема уроку. Алгоритм рятування людей під час пожежі
Питання для розгляду.Д.З.https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3124923
18.10.2022 рік
Тема уроку. Невідкладна домедична допомога
Питання для розгляду.Д.З. Тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3124923
11.10.2022 рік
Тема уроку. Ознаки небезпечних територій
Питання для обговорення.
1.Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші).
2.Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів, якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі.
3. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у безпосередньої близькості від нього.
4. Взаємодія з рятувальними службами.
https://velykomykh.otg.dp.gov.ua/novini-ta-podiyi/novini/oberezhno-boyepripasi
Д.З. Тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5088397
04.10.2022 рік
Тема уроку. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів
Питання для обговорення.
1.Види й ознаки вибухонебезпечних предметів
2. Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої.
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРНІ ОЗНАКИ, ЩО ВКАЗУЮТЬ НА МОЖЛИВУ НАЛЕЖНІСТЬ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА ДО ВИБУХОВОГО ПРИСТРОЮ:
- знаходження в місцях з масовим перебуванням людей (громадському транспорті) без нагляду валізи, пакунка, коробки тощо;
- зовнішня схожість на боєприпаси та піротехнічні вироби;
- наявність на предметі розтяжок, дротів, що тягнуться від предмета, мотузок, скотчу;
- наявність джерел живлення (батарейки, акумулятори тощо), антен з радіопристроєм, годинникового або електронного таймера;
- наявність підозрілих звуків, що лунають від предмета (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу);
- характерний запах (гасу, розчинника, пально-мастильних і хімічних матеріалів тощо);
- наявність елементів (деталей), що не відповідають їх прямому призначенню;
- наявність сторонніх підозрілих предметів у дверях, вікнах, дереві, закріплених за допомогою дроту, ниток, важелів, шнурів тощо.
ДІЇ У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ПРЕДМЕТА
- негайно припинити всі роботи в місці (районі) виявлення предмета (заглушити двигуни, зупинити техніку);
- по можливості ПОПЕРЕДИТИ про знахідку інших осіб, які знаходяться поруч;
- швидко ВІДВЕСТИ на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх людей, які знаходяться поблизу, при цьому рухатись назад необхідно по своїх слідах;
- у разі залишення підозрілого предмета невідомою особою, свідком чого ви стали, необхідно ЗАПАМ’ЯТАТИ її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;
- ПОЗНАЧИТИ місцезнаходження предмета, по можливості огородити його (для огорожі можна використовувати різні підручні матеріали: дошки, жердини, гілки, мотузки, шматки яскравої матерії тощо);
- по можливості у разі наявності фотозасобів здійснити фотофіксацію предмета та місце його розташування;
- зберігайте спокій та НЕ ПАНІКУЙТЕ, при цьому надавайте допомогу літнім, важкохворим людям і дітям;
- негайно ПОВІДОМТЕ оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета (місце його розташування, дату і час виявлення та особу, яка його виявила), за телефонами:
102 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ ПІДОЗРІЛОГО ОБ’ЄКТА;
101 – У РАЗІ ВИЯВЛЕННЯ БОЄПРИПАСІВ;
- не допускайте до небезпечної зони інших людей та, знаходячись якнайдалі від місця виявлення або за будь-яким захисним укриттям, обов’язково дочекайтеся представників правоохоронних органів або ДСНС України;
- у разі загрози виникнення вибуху негайно лягайте на землю у найближче заглиблене місце (канави, ями, ритвини тощо), ногами до епіцентру вибуху, обличчям вниз та прикрийте голову якимись речами або руками, при цьому долонями щільно закриваючи вуха та відкривши рот для урівноваження тиску.
Звуковий (акустичний удар) може призвести до розривів судин та барабанних перетинок
Категорично забороняється:
– брати вибухонебезпечний предмет у руки, зберігати його, нагрівати та ударяти по ньому;
– переносити, перекладати, перекочувати його з місця на місце;
– намагатися розібрати;
– використовувати для розведення вогню, кидати, класти у вогонь;
– заносити в приміщення;
– закопувати в землю;
– кидати в криницю або річку;
– здавати на металобрухт;
– використовувати для виготовлення саморобних піротехнічних засобів – петард чи вибухових пакетів.
Презентація по темі
Д.З пройти тести
27.09.2022 рік
Тема уроку. Повітряна тривога
Питання для обговорння:
20.09.2022 рік
Тема уроку. Ризики воєнного часу.
1.Захист життя і здоров’я в зоні бойових дій, на окупованих і де окупованих територіях.
2.Захист під час обстрілів, бомбардувань.
Тема уроку. Надзвичайні ситуації
1.Визначення стану потерпілого.
- У стані непритомності в потерпілого слід визначити ознаки життя: наявність пульсу та дихання, реакції зіниць ока на світло.
- Пульс можна визначити, натиснувши на тіло в тих місцях, де артерія найближче розташована до поверхні шкіри.
3.Алгоритм рятування людей під час пожежі.
06.09.2022 рік
Тема уроку. Надзвичайні ситуації
Питання для обговорення.
1.Класифікація
надзвичайних ситуацій.
2.Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних
ситуаціях.
3.Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей
у надзвичайних ситуаціях.
4.Сигнали оповіщення населення про надзвичайну
ситуацію.Д.З.
2.Основні принципи порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
3.Основні положення законодавства України щодо порятунку і захисту людей у надзвичайних ситуаціях.
4.Сигнали оповіщення населення про надзвичайну ситуацію.
Немає коментарів:
Дописати коментар